19 Ocak 2011 Çarşamba

Q,W,X

Bugünlerde artık pek ilgilenen kalmadı bu konuyla. Zamanında bu konuda da yazmak için not almıştım, birkaç satır yazıvereyim. Daha sırada büyü ve sihir var.

Türkçe alfabesine q,w,x harflerinin eklenmesi konusundan bahsediyorum. Bildiğim kadarıyla bu konu kürtçe kelimelerde bu harflerin kullanılması ( newruz ) ile gündeme gelmişti. Aslında bu sebepten bunun gündeme gelmesi bana saçma geldiğinden, kaynağının başka bir şey olması da muhtemel. Fakat kendimi bildim bileli gündemimizi saçma konulardan türetmemize bakarsak da bu mümkün görünüyor.

Bu yazı böyle bir konuyu tartışmanın gereksiz olduğunu anlatır.

"Newruz" yazabilmek için "w"'e ihtiyacımız var mı?

Cevap : "yok". Kürtçe bir kelimeyi yazabilmek için Türkçe alfabesine harf eklemek mantıksız. Her dilin kendi alfabesi varsa ve o dile ait kelimeler o alfabeyle yazılacaksa, Kürtçe olarak "newruz" yazabilmemiz için Kürtçe alfabesinde w'nin olması gerekli ve yeterlidir. Eğer Kürtçe alfabesinde bu harf varsa sorun yok, eğer yoksa sorun "Kürtçe alfabesine hangi harflerin ekleneceği" sorunudur. Türkçe bu kelimeyi "nevruz" olarak yazıyoruz ve burada kullanılan harflerin hepsi alfabede var.

Bu konudan ayrı olarak "q,w,x" gibi yeni harflere ihtiyacımız var mı?

Cevap : "bilmiyorum". Kullandığımız alfabenin bazı sesleri karşılamada eksik kaldığı zaman zaman konuşulan bir konu. Bana göre , ilk bakışta böyle bir ihtiyaç var gibi görünse de, buna dilbilimcilerin cevap vermesi daha mantıklı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder