17 Ocak 2011 Pazartesi

Çoğeç, Çoğaç, Çoğaş

Afyon, Dazkırı'danım. Bugüne kadar köydeyken kullandığımız bir ifadede geçen bir kelimenin anlamını aradım. Genellikle havanın soğuk olduğu zamanlarda, ısınmak için, güneş gören bir yere geçip güneşe karşı oturmak, beklemek için kullanılan "çoğeca çıkmak", "çoğeçlanmak"...

Duyarak öğrendiğim için yazılışını bilmiyordum. "çoğeç" ve "çogaç" olarak zaman zaman aradım ama anlamını bulamamıştım.

Bugün "Mustafa Kemal'e Atatürk'ten önce 13 soyadı önerilmiş" haberini okurken, önerilen soyadlarından birinin aradığım kelime olduğunu farkettim. :)

Kemal Çoğaş (Güneş, ışık anlamına geliyor)

Anlamı beklediğim gibi. Güneş anlamına geliyor. Çocuklugumdan başka yerde duymadığım ve belki de yoktur dediğim kelimeyi bulmak güzeldi. Kelimenin kökü hakkında da birşeyler öğrenirim umarım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder